بزرگترین و جامع ترین سایت تربیت بدنی و علوم ورزشی ایران - اسپورت 98
عکس ورزشی، مقاله، تحقیق، اخبار رشته تربیت بدنی، کتاب ورزشی
درباره وبلاگ


با سلام و عرض خوش آمد گویی خدمت شما بازدیدکننده عزیز، من بهزاد زیبایی هستم دانشجوی کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی گرایش فیزیولوژی دانشگاه آزاد ساری ورودی مهر 92 هستم . هدف از تاسیس این وبلاگ ترویج ورزش و رشته ی با نشاط تربیت بدنی است. مطالب این وبگاه هر هفته آپدیت می شود. امیدوارم این وبلاگ پاتوقی توپ برای دانشجویان رشته تربیت بدنی و علاقه مندان به ورزش باشد. در این وبلاگ می توانید جدیدترین اخبار رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی و جدیدترین خبرهای ورزشی، فایل ها، کلیپ و عکس های ورزشی جالب و دیدنی را دانلود و مشاهده نمایید، بهترین و کاملترین تحقیق ها، کنفرانس ها، مقالات رشته تربیت بدنی و تربیت دبیر و اخبار رشته تربیت بدنی دانشگاه آزاد مشهد و گلبهار، تاریخچه تمامی ورزش ها، علم تمرین، قوانین بازی ها و هزاران مطلب مرتبط با تربیت بدنی و ورزش توی این وبلاگ می توانید پیدا کنید.
ورزشکار باشید ...

مدیر وبلاگ : بهزاد زیبایی
اگر در رشته ی تربیت بدنی در حال تحصیل هستید یا فارق تحصیل رشته تربیت بدنی هستید کاملا با علمی بودن آن آشنایی کامل دارید. دروس مختلف مثل فیزیولوژی، آناتومی، حرکات اصلاحی، آسیب شناسی ورزشی، دروس مدیریت، علم تمرین و ... بسیار می تواند به پیشرفت ورزشکاران کمک کند پس لازم است بیش از پیش علم خود را به عمل تبدیل کنیم تا شاهد پیشرفت ورزش در ایران باشیم.
در حال حاضر تربیت بدنی معتقد است ورزش باید علمی باشد و ورزش سنتی و بدون علم نتیجه ی مطلوبی نخواهد داشت.
اینجانب از شما فارق تحصیلان رشته تربیت بدنی خواهشمندست علم خود را در عمل ثابت کنید و محصلین این رشته سعی کنند مطالعات خود را افزایش دهند تا با ورزش کاملا علمی روبرو شویم و اثرات مثبت آنرا به دیگران نیز ثابت کنیم.




نوع مطلب : تربیت بدنی و ورزشی، 
برچسب ها : رشته تربیت بدنی، علم ورزش، علم تربیت بدنی، تربیت بدنی عملی، پیشرفت ورزش کشور، پیشرفت ورزش ایران، توسعه ورزش در ایران،
لینک های مرتبط :
متاسفانه مشاهده شده است در بسیاری از باشگاه های ورزشی، خیلی از مربیان کارت مربی گری ندارند و فقط بصورت تجربی آموخته اند و در حال مربی گری هستند. لذا از مدیران باشگاه های ورزشی خواهشمندست به این امر مهم بیشتر توجه داشته باشند که کارت مربی گری مربیان خود را بررسی کنند.
در دوره های مربی گری رشته های مختلف ورزشی، نکات علمی و بروز ذکر می شود که استفاده از آن ها در مربی گری بسیار سودمند خواهد بود.
البته لازم به ذکر است که هیئت های ورزشی ما، متاسفانه در برگزاری کلاس های مربیگری کمی ضعیف برخورد می کنند که نیاز است که به این امر مهم بیشتر توجه شود تا مربیان دارای علم بیشتری وارد جامعه شوند.




نوع مطلب : تربیت بدنی و ورزشی، 
برچسب ها : مربیگری ورزش، نیازهای ورزش کشور، مربیان باشگاه ها، مربیگری باشگاههای ورزشی، morabigari Varzeshi، Bashgahe varzeshi،
لینک های مرتبط :
یکی از سوالاتی که شاید برای شما هم پیش بیاید این است که آیا فارغ تحصیلان گرایش آسیب و حرکات اصلاحی می توانند مطب بزنند؟
این سوال را آقای آرمین فیاضی پرسیده بودند که در اینجا پاسخ میدم که کسانی که سوال مشترک دارند نیز به پاسخ خود برسند.

آرمین فیاضی: سلام آقابهزادیه سوال دارم؟کسانی که تربیت بدنی گرایش آسیب وحرکات اصلاحی میخونن آیا میتونن مطب بزنن ویا توحیطه فیزیوتراپی کارکنند؟

پاسخ شما : سلام آرمین جان، متاسفانه به فارغ تحصیلان رشته تربیت بدنی مجوز مطب نمیدن. فقط می تونن با کسانی که مجوز مطب دارند همکاری داشته باشند.

شخصا معتقدم که باید به فارق تحصلان گرایش ها مختلف تربیت بدنی باید بیشتر اهمیت داده شود. همانطور که در کشورهای خارجی رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی بسیار اهمیت داده می شود.
به امید روزی که به فارغ تحصیلان رشته تربیت بدنی و بخصوص گرایش حرکات اصلاحی مجوز مطب داده شود.
موفق باشید - بهزاد زیبائی




نوع مطلب : تربیت بدنی و ورزشی، 
برچسب ها : مجوز مطب تربیت بدنی، مجوز مطلب حرکات اصلاحی، مجوز مطلب فیزیوتراپی فارغ تحصیلان تربیت بدنی، سوال در مورد گرایش حرکات اصلاحی، تربیت بدنی گرایش حرکات اصلاحی،
لینک های مرتبط :
یکی از کاربران سایت اسپورت 98 سوالی پرسیده بودند چون ممکن بود برای دیگران نیز این سوال پیش بیاید اینجا جواب میدم.

امین ظفری: با سلام. ضمن تشکر از مطالب مفیدی که توی سایتتون قرار دادید خواستم تفاوت رشته فیزیولوژی ورزشی و حرکات اصلاحی در دوره کارشناسی ارشد رو بدونم. با تشکر

در پاسخ باید عرض کنم که دو گرایش فیزیولوژی و حرکات اصلاحی کلا با هم تفاوت های زیادی دارند. گرایش فیزیولوژی به ساختار بدن انسان و کارکرد سیستم های مختلف بدن متمرکز است اما حرکات اصلاحی به حرکاتی می پردازد که به اصلاح مشکلات موجود در بدن و مفاصل و استخوان ها متمرکز است. یعنی فردی که دارای گودی کمر، زانوهای ضربدری و ... است با شناخت در مورد آن مفاصل به اصلاح آن می پردازد.
فیزیولوژی بیشتر شناخت در مورد بدن انسان است و همینطور فیزیولوژی ورزش در مورد تغییرات و سازگاری های بدن در هنگام ورزش و هنگام بی تمرینی است. که با این شناخت می توان برنامه های تمرینی و غذایی را نوشت.
سعی کردم خلاصه توضیح داده باشم. اگر سوال دیگه ای داشتید در خدمت هستم.
بهزاد زیبائی




نوع مطلب : تربیت بدنی و ورزشی، 
برچسب ها : فیزیولوژزی، فیزیولوژی انسان، فیزیولوژی ورزشی، حرکات اصلاحی، فرق فیزیولوژی و حرکات اصلاحی،
لینک های مرتبط :
در مورد ورزش و فواید بی شمار آن حتما اطلاع دارید اما ما در این بخش که با عنوان ورزش برای ما انسان ها چه فوایدی می تواند داشته باشد؟ در سایت اسپورت 98 منتشر شده است بیشتر درمورد فواید ورزش کردن صحبت می کنیم. مـیلـیـون هـا بـار تا به حال شنیده اید: ورزش کردن برایتان خوب و یـکـجـا نشـسـتن و تلویزیون تماشا کردن برایتان بداست. امـا در کـنـار ایـنـکـه به شما کمک می کند تا کالری بیشتری سوزانده و خوش هیکل تر شوید،چه فواید دیگری دارد؟
در ایـنجـا مـی خواهیم ۵ فایده مهم ورزش کردن را برای شما بازگو کنیم.

۱) کمک می کند که بهتر و راحت تر بخوابید.
اگرچه ممکن است از نظر شما مسئله ای بدیهی بیاید، اما تحقیقات مربوط به ورزش کردن با راحت خوابیدن به تازگی انجام شده است. این تحقیقات نشان داده است که به طور میانگین ۲۰ الی ۳۰ دقیقه ورزش برای سه تا چهار روز در هفته کمک می کند که خواب راحت تری داشته باشید. هر چند، بهتر است که روز ها یا بعد از ظهرها ورزش کنید نه شب ها قبل از خواب چون در اینصورت خیلی پرانرژی خواهید شد و به سادگی خوابتان نخواهد برد.
ورزش کردن کمک می کند راحت تر خوابتان ببرد و بهتر بخوابید و ساعت خوابتان را هم بیشتر خواهد کرد. همچنین کیفیت خواب شما را هم بالاتر خواهد برد و سبب می شود که خواب عمیق تری داشته باشید.

۲) باعث می شود دیرتر پیر شوید و از مرگ نابهنگام هم جلوگیری می کند.
هر چه سنتان بالاتر می رود، ورزش منظم می تواند شما را از نظر بدنی متناسب و سالم نگاه دارد. همچنین وضعیت پوست و ماهیچه های شما را هم بهتر خواهد کرد، قابلیت انعطاف شما را بالاتر خواهد برد و از بسیاری بیماری های مربوط به پیری از قبیل پوکی استخوان و بیماری های قلبی جلوگیری خواهد کرد.

۳) مفصل ها، استخوان ها و ماهیچه های شما را سالم تر نگاه خواهد داشت.
هر چه سنتان بالاتر می رود، تراکم استخوان هایتان و انعطاف پذیری مفصل هایتان کمتر خواهد شد. ورزش کردن به طور منظم یکی از بهترین راه ها برای کم کردن مشکلات مربوط به ماهیچه ها، مفصل ها و استخوان ها است. یک برنامه ورزشی منظم به شما کمک می کند که قوا و انعطاف پذیری خود را حفظ کنید.

۴) سیستم دفاعی بدنتان را تقویت خواهد کرد.
تحقیقات مختلفی نشان داده است که ورزش قدرت سیستم دفاعی بدن را بالا می برد. در نوجوانان و بزرگسالان ورزش می تواند به عنوان یک محرک طبیعی برای سلول های دفاعی به حساب آید. در افراد سالخورده عملکرد سیستم دفاعی خود به خود ضعیف می شود که می تواند خطر ابتلا به بیماری های مسری و واگیردار را افزایش دهد. اما تمرینات ورزشی منظم و متعادل مثل پیاده روی و دوچرخه سواری می تواند به طور تقریبی این ضعف سیستم دفاعی را در بدن کاهش دهد.

۵) حافظه را قوی تر خواهد کرد.
تحقیقات بسیاری نشان داده است که افرادی که روی قاعده ای منظم ورزش می کنند حافظه و قدرت تمرکز بهتری دارند. پیاده روی سه روز در هفته به مدت ۴۵ دقیقه برای بالا بردن زیرکی و هوش شما کافی است. ورزش های هوازی قسمت های جلویی و جداره های بالایی مغز که به تمرکز مرتبط است را تحریک می کند.

منبع: .sportnovin2.blogfa.com




نوع مطلب : تربیت بدنی و ورزشی، 
برچسب ها : فواید ورزش کردن، خواص ورزش کردن، خاصیت های ورزش کردن، آثار مثبت ورزش کردن، آثار مطلوب ورزش، فایده های مهم ورزش کردن،
لینک های مرتبط :


( کل صفحات : 167 )    1   2   3   4   5   6   7   ...   
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :